MARIUSZ BOGDANOWICZ QUARTET – SYNTONIA

Mariusz Bogdanowicz Quartet

SYNTONIA to najnowsza płyta Mariusza Bogdanowicza. Znalazło się na niej dziewięć kompozycji leadera, w tym piosenka Nie zapominaj mnie, do tekstu Andrzeja Poniedzielskiego w wykonaniu Kuby Badacha.

SYNTONIA to po grecku współbrzmienie. W psychologii oznacza sposób odnoszenia się do ludzi charakteryzujący się chęcią nawiązywania kontaktu emocjonalnego i poczuciem bliskości z nimi. Termin ten wprowadził szwajcarski psychiatra Paul Eugen Bleuler (1857-1939).

Mariusz Bogdanowicz acoustic bass   keyboards
Adam Wendt tenor & soprano saxophone
Miłosz Wośko piano
Sebastian Frankiewicz drums   cajon   percussion
   
featuring  
Kuba Badach vocal
Andrzej Jagodziński piano   accordion
Marcin Olak classical & acoustic guitar
Piotr Schmidt trumpet
  1. Non Plus Ultra
  2. Emigranci
  3. Stąd tego nie widać
  4. Night Rain Taxi
  5. U & U
  6. Bhumahue
  7. Par Excellence
  8. Nie zapominaj mnie (lyrics by Andrzej Poniedzielski)
  9. Syntonia

composed by Mariusz Bogdanowicz
produced by Mariusz Bogdanowicz and Piotr M Semczuk
recorded at Studio Realizacji Myśli Twórczych, July – October 2013
mix & mastering Piotr M Semczuk

2013 CONFITEOR 007

Recenzje:

“Swoimi kompozycjami na płycie Syntonia kontrabasista Mariusz Bogdanowicz pokazuje, że melodia jest najlepszym punktem wyjścia dla ciekawych improwizacji. (…) Albumu słucha się z przyjemnością od pierwszej do ostatniej nuty. (…) Kto był kiedykolwiek na koncercie kwartetu zauważył z pewnością, że kontrabasista Mariusz Bogdanowicz, saksofonista Adam Wendt, pianista Miłosz Wośko i perkusista Sebastian Frankiewicz z łatwością nawiązują muzyczne porozumienie. (…) Z pewnością słuchamy jazzowego kwartetu posługującego się właściwym dla tego stylu językiem harmonii i frazowania. A że kompozycje Bogdanowicza są bardziej melodyjne niż inne jazzowe tematy, przywodzą na myśl nieśmiertelne standardy. Oczywiście amerykańskie, ale i polskie piosenki sprzed lat. (…) Przykładem idealnego współbrzmienia są akordy kontrabasu Mariusza Bogdanowicza i gitary Marcina Olaka w balladzie Par excelence, a solówka akordeonu jest wprost rozczulająca. Syntonia w wydaniu naszych jazzmanów oznacza idealne współbrzmienie.”
(Marek Dusza, Rzeczpospolita 12.10.2013)

“Miło jest słuchać artystów, którzy nic nikomu nie muszą udowadniać.(…) Bogdanowicz z każdą nutą, powściągliwie, kreśli nam muzyczne pejzaże (…). Taki scenariusz jest dany tylko tym, którzy do muzyki mają dystans, szacunek dla wieków jej ewolucji. (…) Tytułowa “Syntonia” określa zjawisko łączności emocjonalnej, międzyludzkiej. (…) Bo to album, który z każdą nutą uczy nas pokory i pokazuje drogę, którą warto czasem pójść. Ku czystemu, niewydumanemu pięknu. “Syntonia” to mowa piękna, bez przekrzykiwania, dialog muzyków, którzy potrafią siebie słuchać nawzajem. (…)”
(Piotr Iwicki, Jazz Forum, 9/13)

Więcej recenzji ->

stopka_mbq_kalinowe_serce_cyntonia

 

      Jej portret